Page 57 - PERDER 36
P. 57
55
Pazar
Sağlıklı Hayat Platformu Bİr fırsat olarak görüyorum
PAKDER, İstanbulTeknikÜniversitesi ve Yıldız TeknikÜniversitesiGıda Mühendisliği Mehmet Reis
Bölümleri’nin ortak olarak yer aldığı “Bakliyat İle Sağlıklı Beslenme Sağlıklı Hayat
Platformu Projesi”, 2016 Uluslararası Bakliyat Yılı boyunca devam edecek. Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı
Projenin ayrıntılarıyla ilgili düzenlenen toplantıda İTÜ Gıda Mühendisliği Bölümü
Öğretim Üyesi Prof. Dr. Dilek Boyacıoğlu bilgeler verdi. Prof. Dr. Boyacıoğlu, 40 yıldır tarım sektörünün içindeyim. Türkiye, 2023 hedefi olarak,
projenin amacının bakliyat ürünlerinin sağlığa yararlarına ilişkin görsel ve 500 milyar dolar ihracat rakamını ortaya koydu. Herkesin hemfikir
işitsel bilgi teknolojilerinden yararlanarak bakliyatın sofralarda alışılagelmiş olduğu bu hedefe ulaşabilme noktasında, öncelikle şu maddeleri
tüketimlerinin dışında da tüketebilmeleri için bir farkındalık yaratmak olduğunu hayata geçirmeliyiz. Uzun vadeli iş planı oluşturmalıyız. Girişimci
söyledi. Gıda sanayii bu ürünlerini beşer olarak koyabilmek bunun içinde yeni ürün sayısını arttırmalıyız. İnovasyona dayalı üretim yapmalıyız. Üretilen
kombinasyonlarını da bakliyattan elde edilecek katma değerli ürünlerin ortaya ürünlerin satışı için alternatif pazarlar bulmalıyız. Sürdürülebilir
çıkması içinde araştırma yapmak olduğunu ifade eden Boyacıoğlu “Hedefimiz; bir büyüme için güçlü markalar oluşturmalıyız. Özetle şirketlerin,
kullanışlı, besleyici, düşük maliyetli bu kıymetli ürünlerin sağlık üzerine etkilerini ayaklarının üzerinde durabilmesi ve sürdürülebilir olabilmeleri
vurgulayarak tüketicilerde bir farkındalık yaratmak. Bakliyat tüketiminin diyetlerde için, çağın gereklerine uymaları gerekmektedir.
daha çok yer almasını sağlamak ve katma değerli ürünlerin gıda sanayiinde kullanım Büyüme ve hedefler denildiğinde, hemen sanayi sektörü diyoruz.
alanlarını artırmaktır. Günümüzde obezite önemli bir sağlık sorunudur. Bu mücadele Oysa, sanayi sektörünün dışında; tarım, turizm, madencilik gibi
konusunda olumlu etkiler yaratacağına inanmaktayız.” şeklinde konuştu. 26 sektör daha var. Ülke olarak hedeflerimize, tüm sektörlerin
Bu proje ile bakliyatı klasik; nohut, mercimek, fasulye, pilav yemekleri olarak birlikte büyümesiyle ulaşabiliriz. Türkiye’nin geleceği ve ekonomisi
sunmayacağız. Bu geleneksel yaklaşımı, halkımızın algısından çıkaracağız. Çünkü için tarım son derece önemlidir. Nüfusumuzun %25’i kırsalda
bakliyatı sorduğunuz zaman insanlar, “anneannemin yemeği” diyor. Bu algılanış yaşarken, tarımdaki istihdam %22’yi bulmaktadır. Ülkemizin
şekli, bir gıda grubu için çok tehlikeli. Bu algıyı artık tarihe gömüyoruz. 800 milyar dolar olan GSMH’nin, yaklaşık 60 milyar dolarını tarım
“Trendin içinde biz de varız” diyeceğiz. Pizza hamurunda, ununda yeşil mercimek sektörü oluşturuyor. Tarım sektörü, sanayiye hammadde sağlayan
ununu kullanacağız. Ben yeşil mercimekli hamburger yapacağım. Farklı gıda grupları bir sektördür. Tarım yapılmadan, gıda sanayiye hammadde
ile hızlı tüketim sektörünün içinde olmayı ve günümüzün bireysel ihtiyaçlarına sağlamak da mümkün değildir. Son yıllarda tarım, işsizliğe de
cevap vermeyi çalışacağız. Amaç “Kuru fasulye yiyin, nohut yiyin” demek değil! Biz çare oldu. Bu arada altını çizmek istediğim bir diğer önemli konu
bu yaklaşımlarla hiçbir yere varamayacağımızı biliyoruz. İnsanlar tabii ki fasulye, da, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) verilerine
nohut yiyor; ama ne yazık ki az yiyor. Mesela 25 yaşını doldurmamış, 1600 genç ile göre, dünya genelinde gıda üretimi düşüyor. Bu durum, dünya
bir araştırma yaptık. Bu araştırmaya göre gençlerin hiçbiri 25 yaşına kadar bakliyat nüfusunun beslenmesi açısından büyük bir risk oluşturuyor
pişirmediğini gördük ve çok şaşırdık. 2016 yılının Uluslararası Bakliyat Yılı ilan edilmesini önemli bir
Boyacıoğlu, proje kapsamında yapılacak çalışma adımlarını ise şöyle aktardı: fırsat olarak görüyorum. Ülkemizde ve dünyamızda obezite
“Bilimsel araştırmalarda nohut, kırmızı mercimek, yeşil mercimek fasulye gibi sayısı, her geçen yıl artıyor. Reis olarak 2009 yılında ‘Geleneksel
bakliyatlardan kullanıma hazır ürünler geliştirmek, bakliyat ve toz bakliyat ürünlerini Lezzetler Sağlıklı Nesiller’ sloganıyla başlattığımız obeziteyle
aynı zamanda sağlık etkilerinin de incelenmesi İTÜ ve YTÜ Gıda Mühendisliği mücadele kampanyamızı, ‘Abur Cubur Olacağı Budur’ ile
Bölümleri’nin katkılarıyla gerçekleştirilecek. Toplumda farkındalığın artmasına devam ettirdik. Kampanyada bir sonraki slogan “Abur Cubura
yönelik olarak “Fokurdayan Tencere “ isimli bir bakliyat belgeseli hazırlanacak. Karnımız Tok” oldu. 2015 yılındaki “Ev Yemeği Sofrada Hesap
Bu bakliyat belgeselinin okullarda da gösteriminin yapılması, obeziteye karşı Ortada” çalışmamız ile sağlıklı bir toplum için obeziteye karşı
olan köşe yazarları ve diyetisyenlerin vasıtasıyla bu bakliyat içerikli beslenme mücadelemizi sürdürüyoruz. Bizler bakliyat sektörünün tüm
programını halkımıza ve toplumumuza duyurulması sağlanmış olacak. Sektöre temsilcileri olarak geleneksel değerleri yaşatma sosyal sorumluluk
yönelik çözümler ve araştırma faaliyetleri gerçekleştirilecek. Ürettiğimiz bilgi ve anlayışıyla, toplumun çıkarlarını kendi çıkarlarımızın üstünde
teknolojiyi toplumla ve tüm kurumlarla paylaşmayı hedeflemiş bulunuyoruz.” tutarak çalışmaya devam etmeliyiz.
Pazar
Sağlıklı Hayat Platformu Bİr fırsat olarak görüyorum
PAKDER, İstanbulTeknikÜniversitesi ve Yıldız TeknikÜniversitesiGıda Mühendisliği Mehmet Reis
Bölümleri’nin ortak olarak yer aldığı “Bakliyat İle Sağlıklı Beslenme Sağlıklı Hayat
Platformu Projesi”, 2016 Uluslararası Bakliyat Yılı boyunca devam edecek. Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı
Projenin ayrıntılarıyla ilgili düzenlenen toplantıda İTÜ Gıda Mühendisliği Bölümü
Öğretim Üyesi Prof. Dr. Dilek Boyacıoğlu bilgeler verdi. Prof. Dr. Boyacıoğlu, 40 yıldır tarım sektörünün içindeyim. Türkiye, 2023 hedefi olarak,
projenin amacının bakliyat ürünlerinin sağlığa yararlarına ilişkin görsel ve 500 milyar dolar ihracat rakamını ortaya koydu. Herkesin hemfikir
işitsel bilgi teknolojilerinden yararlanarak bakliyatın sofralarda alışılagelmiş olduğu bu hedefe ulaşabilme noktasında, öncelikle şu maddeleri
tüketimlerinin dışında da tüketebilmeleri için bir farkındalık yaratmak olduğunu hayata geçirmeliyiz. Uzun vadeli iş planı oluşturmalıyız. Girişimci
söyledi. Gıda sanayii bu ürünlerini beşer olarak koyabilmek bunun içinde yeni ürün sayısını arttırmalıyız. İnovasyona dayalı üretim yapmalıyız. Üretilen
kombinasyonlarını da bakliyattan elde edilecek katma değerli ürünlerin ortaya ürünlerin satışı için alternatif pazarlar bulmalıyız. Sürdürülebilir
çıkması içinde araştırma yapmak olduğunu ifade eden Boyacıoğlu “Hedefimiz; bir büyüme için güçlü markalar oluşturmalıyız. Özetle şirketlerin,
kullanışlı, besleyici, düşük maliyetli bu kıymetli ürünlerin sağlık üzerine etkilerini ayaklarının üzerinde durabilmesi ve sürdürülebilir olabilmeleri
vurgulayarak tüketicilerde bir farkındalık yaratmak. Bakliyat tüketiminin diyetlerde için, çağın gereklerine uymaları gerekmektedir.
daha çok yer almasını sağlamak ve katma değerli ürünlerin gıda sanayiinde kullanım Büyüme ve hedefler denildiğinde, hemen sanayi sektörü diyoruz.
alanlarını artırmaktır. Günümüzde obezite önemli bir sağlık sorunudur. Bu mücadele Oysa, sanayi sektörünün dışında; tarım, turizm, madencilik gibi
konusunda olumlu etkiler yaratacağına inanmaktayız.” şeklinde konuştu. 26 sektör daha var. Ülke olarak hedeflerimize, tüm sektörlerin
Bu proje ile bakliyatı klasik; nohut, mercimek, fasulye, pilav yemekleri olarak birlikte büyümesiyle ulaşabiliriz. Türkiye’nin geleceği ve ekonomisi
sunmayacağız. Bu geleneksel yaklaşımı, halkımızın algısından çıkaracağız. Çünkü için tarım son derece önemlidir. Nüfusumuzun %25’i kırsalda
bakliyatı sorduğunuz zaman insanlar, “anneannemin yemeği” diyor. Bu algılanış yaşarken, tarımdaki istihdam %22’yi bulmaktadır. Ülkemizin
şekli, bir gıda grubu için çok tehlikeli. Bu algıyı artık tarihe gömüyoruz. 800 milyar dolar olan GSMH’nin, yaklaşık 60 milyar dolarını tarım
“Trendin içinde biz de varız” diyeceğiz. Pizza hamurunda, ununda yeşil mercimek sektörü oluşturuyor. Tarım sektörü, sanayiye hammadde sağlayan
ununu kullanacağız. Ben yeşil mercimekli hamburger yapacağım. Farklı gıda grupları bir sektördür. Tarım yapılmadan, gıda sanayiye hammadde
ile hızlı tüketim sektörünün içinde olmayı ve günümüzün bireysel ihtiyaçlarına sağlamak da mümkün değildir. Son yıllarda tarım, işsizliğe de
cevap vermeyi çalışacağız. Amaç “Kuru fasulye yiyin, nohut yiyin” demek değil! Biz çare oldu. Bu arada altını çizmek istediğim bir diğer önemli konu
bu yaklaşımlarla hiçbir yere varamayacağımızı biliyoruz. İnsanlar tabii ki fasulye, da, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) verilerine
nohut yiyor; ama ne yazık ki az yiyor. Mesela 25 yaşını doldurmamış, 1600 genç ile göre, dünya genelinde gıda üretimi düşüyor. Bu durum, dünya
bir araştırma yaptık. Bu araştırmaya göre gençlerin hiçbiri 25 yaşına kadar bakliyat nüfusunun beslenmesi açısından büyük bir risk oluşturuyor
pişirmediğini gördük ve çok şaşırdık. 2016 yılının Uluslararası Bakliyat Yılı ilan edilmesini önemli bir
Boyacıoğlu, proje kapsamında yapılacak çalışma adımlarını ise şöyle aktardı: fırsat olarak görüyorum. Ülkemizde ve dünyamızda obezite
“Bilimsel araştırmalarda nohut, kırmızı mercimek, yeşil mercimek fasulye gibi sayısı, her geçen yıl artıyor. Reis olarak 2009 yılında ‘Geleneksel
bakliyatlardan kullanıma hazır ürünler geliştirmek, bakliyat ve toz bakliyat ürünlerini Lezzetler Sağlıklı Nesiller’ sloganıyla başlattığımız obeziteyle
aynı zamanda sağlık etkilerinin de incelenmesi İTÜ ve YTÜ Gıda Mühendisliği mücadele kampanyamızı, ‘Abur Cubur Olacağı Budur’ ile
Bölümleri’nin katkılarıyla gerçekleştirilecek. Toplumda farkındalığın artmasına devam ettirdik. Kampanyada bir sonraki slogan “Abur Cubura
yönelik olarak “Fokurdayan Tencere “ isimli bir bakliyat belgeseli hazırlanacak. Karnımız Tok” oldu. 2015 yılındaki “Ev Yemeği Sofrada Hesap
Bu bakliyat belgeselinin okullarda da gösteriminin yapılması, obeziteye karşı Ortada” çalışmamız ile sağlıklı bir toplum için obeziteye karşı
olan köşe yazarları ve diyetisyenlerin vasıtasıyla bu bakliyat içerikli beslenme mücadelemizi sürdürüyoruz. Bizler bakliyat sektörünün tüm
programını halkımıza ve toplumumuza duyurulması sağlanmış olacak. Sektöre temsilcileri olarak geleneksel değerleri yaşatma sosyal sorumluluk
yönelik çözümler ve araştırma faaliyetleri gerçekleştirilecek. Ürettiğimiz bilgi ve anlayışıyla, toplumun çıkarlarını kendi çıkarlarımızın üstünde
teknolojiyi toplumla ve tüm kurumlarla paylaşmayı hedeflemiş bulunuyoruz.” tutarak çalışmaya devam etmeliyiz.