Perder Dergisi 42. Sayı - page 105

TPF ile yapmış olduğunuz protokol neleri kapsıyor?
TPF’nin Türkiye çapındaki bütün üyelerinin ve bu üyelerin
tedarikçisi olan firmaların, TPF kanalıyla bizlere ulaşmaları
durumunda eDönüşün projelerinde sağlamış olduğumuz
avantajlar var. Ayrıca danışmanlık hizmeti de sunuyoruz.
İmzalamış olduğumuz protokol kapsamında eFatura, eArşiv
altyapıları ve süreçleriyle ilgili üyelerinizi bilgilendiriyoruz.
Üyelerinize, Uyumsoft üzerinden web tabanlı sistemlerle
eğitimler vererek, onları bilgilendiriyoruz. Bundan sonra iş
hayatımıza girecek olan eDönüşüm projeleri ile ilgili olarak
da süreç başlamadan önce üyelerinizi bilgilendireceğiz.
TPF üyelerinin eDönüşüm süreçleri kapsamında altyapıları
hazırlamalarını sağlayacak danışmanlık hizmeti veriyoruz.
Ayrıca bu konudaki entegratörlük hizmetini de sağlıyoruz.
eFatura süreci, eFatura mükellefi olan firmaların geçmek
zorunda oldukları bir sistem. Gelir İdaresi Başkanlığı, firmalara
belli koşullar belirledi. Bu koşulları sağlayan firmalar hem
eFaturada hem eDefterde mükellef olmak zorundalar.
Bunlara geçmedikleri takdirde, firmaların yapmış oldukları
her bir fatura kesimi cezaya giriyor. Aynı şekilde defterlerini
de elektronik ortamda tutmadıklarında cezaya giriyorlar. Bu
noktadan hareketle PERDER üyelerinin, bizimle birlikte hareket
etmeleri faydalı olacaktır.
Sizinle çalışmanın PERDER üyelerine ne avantajı var?
Bizim PERDER’e sağladığımız çok önemli avantajlar var.
Anlaşmamızda çok önemli fiyat avantajları sağladık. Çok
sayıda yazılım firmasıyla çözüm anlaşmamız da olduğu için,
bizden hizmet alan firmaların ihtiyacına çözüm üretebiliyoruz.
Uyumsoft ile çalışmalarının en büyük avantajı şu; bir entegratör
seçiminde en önemli iki faktör var. Bunlardan birisi çalışmış
olduğunuz entegratörün bir yazılım firması olması. Çünkü bu
süreçler, yazılım için gelişime açık süreçler. İkinci önemli özellik
de, bugünkü eDönüşüm süreçlerinde ve bundan sonraki iş
hayatımıza girecek olan eDönüşüm süreçlerinde yer alacak
bir firma ile çalışmış olmaları. Biz bütün süreçleri yürüten bir
firmayız.
eFatura sürecinden bahseder misiniz?
eFatura şöyle; ülkemizde belli büyüklüğe sahip olan firmalar,
kendi aralarında kesmiş oldukları faturaları artık kâğıt ortamda
kesemeyecekler. Devlet dedi ki; bunlar artık elektronik
ortamda kesilecek ve elektronik ortamda arşivlenecek. Bu
firmalar denetlemeye girdiğinde de, bu faturalar elektronik
ortamda devlete ibraz edilecek. Türkiye’deki belli büyüklüğün
üstündeki firma yani şu anda 19.200 firma bu kapsama girdi.
Bu firmaların faturaları ve defterleri tamamen elektronik
ortamda oluşturuluyor ve saklanıyor. Bu yeterliliği sağlayan
firmaların artık kâğıt fatura kesme gibi bir lüksü yok. eFatura,
her iki tarafında eFatura mükellefi olması durumunda kesilen
bir sistem. Karşı taraf eğer eFatura mükellefi değilse, firma
faturayı yine kâğıt olarak kesip karşı tarafa gönderiyor. Şu
anda Türkiye’de bütün firmalar, eFatura mükellefi olmadığı
için eFatura mükellefi olan firma, faturaları elektrik ortamda
kesmiyor. Eğer karşı taraf elektronik fatura mükellefi
değilse oraya kâğıt olarak göndermek zorunda. Buradaki
amaç izlenebilirlik, iş süreçlerinin kolaylaşması ve iş yapış
şekillerimizi değiştirmek.
Geçiş sürecinde ne gibi zorluklar yaşıyorsunuz?
Geçen sene sürecin ilk başında, iş hayatımız bu konuya çok
yabancı olduğu için çok sıkıntı çektik. Firmalar, mükellef
olduklarını bile kabul etmek istemediler. Geçen sene bu sistemi
anlatmakta çok zorlandık. Özellikle de Ocakla-Nisan arasındaki
süreç, entegratör firmalar açısından baya zordu. Çünkü sistem
bilinmiyordu. Yeni gelen her şey de tepkiyle karşılandığı için
oldukça zorlandık. Ancak o süreç şu anda bitti.
Bu sistemlerin en önemli artısı ne?
eFaturada bir kere iş süreçleri kolaylaştı. Eski sistemde
muhasebe yetkilisi, sisteminden faturayı printera
gönderiyordu; onu sekretere veriyordu, sekreter kuryeyi
arıyordu, kurye geliyordu faturayı karşı tarafa iletiyordu.
Dolayısıyla burada hem zaman kaybı hem de bir maliyet vardı.
Bugün elektronik fatura ile aynı işlemi yaptığında bu maliyetler
0,10 kuruşlara kadar iniyor. En yakın gönderim, firmalar için 2
TL desek, eFaturada bu maliyet 0,10 TL’ye kadar iniyor. Burada
çok büyük bir maliyet düşüklüğü var. Fatura hacminin çok
büyük olduğu firmalarda bu maliyet düşüklüğü çok önemli.
Eskiden bu faturalar, kâğıt ortamda saklandığı için fatura
hacmi büyük olan firmalar, kestikleri faturaları arşivlemek için
arşiv firmaları ile anlaşıp depo tutuyorlardı. Bunun için de bir
bedel ödüyorlardı. Dolayısıyla bunlardan kurtulmuş oldular.
Ülkemizdeki tüm firmalar, bu sistemin içine girdiğinde ülkemiz
için, tüm firmalar ve tüketicilerimiz için çok faydalı bir sistem
olacak.
RÖPORTAJ
103
En yakın gönderim,
firmalar için 2 TL desek,
eFaturada bu maliyet
0,10 TL’ye kadar iniyor.
Burada çok büyük bir
maliyet düşüklüğü var.
1...,95,96,97,98,99,100,101,102,103,104 106,107,108,109,110,111,112,113,114,115,...140
Powered by FlippingBook