Perder Dergisi 42. Sayı - page 98

dosya
96
Sadakat programları çok yönlü ele alınmalı
Tahir Alim
Bilişim Sistemleri Satış Müdürü
Encore
Sanal market uygulamaları perakendecilerin hazır mağazaları varken, çevresindeki müşteri kitlesine minumum işletme
giderleriyle ciro ve karlılığı arttıran bir avantaja sahip. Yerel perakendecilikte son yıllarda bu konuda önemli bir atılım
var ve ben bu trendin artarak devam edeceğini düşünüyorum. Müşteri açısından, özelikle kalabalık şehirlerde yoğun iş
temposunda çalışan insanların gün içinde kısa bir sürede, bilgisayar başından ihtiyacı olan ürünleri kolaylıkla tedarik etme
avantajı sağlaması çok önemli. Türkiye’de organize büyük perakendecilerde başlayan bu sistem, yerel marketcilerde git gide
önem kazanıyor. Özellikle mağaların lokasyonu ve sayısıda bu iş için önemli. Banka kredi kartlarının yaygınlaşması, kredi
kartının ödeme sistemi olarak bilişim sistemi açısından güvenliğin sağlanması uygulayıcı ve kullanıcı açısından gelişmesini
sağlamaktadır. Perakendeci eğer ürünlerin stoğunu doğru şekilde yönetebiliyorsa bu uygulamayı kesinlikle yapmalıdır.
Mağaza açma maliyeti olmadan ciro ve karlılığa doğrudan katkısı olan bir uygulamadır. Marketi olan herkes sanal market
uygulaması teorikte başlatabilir ancak, sanal market uygulaması yapılabilinmesi için öncelikle operasyonunun düzgün bir
şekilde yapılması gereklidir. Satınalmanın zamanında ürünü tedarik edip depo yada mağazaya ulaştırmasını sağlaması,
malveren verilen sipariş zamanında ve eksiksiz market sahibinin depo yada mağazalara teslimini yapması, mağazalar eksik
ürünleri zamanında deposundan yada malverenden tedarik etmesi, irsaliyelerin, faturaların zamanında girilmesi gerekir
Herkesin dediği gibi müşteriyi elde tutmak için onları tanıyor olmak
ve anlamak lazım. Bazılarına göre bu iş, bilimden çok sanattır. Bu
devirde müşteriyi elde tutabilmek herkes için önemlidir. Yine çokça
söylendiği gibi mevcut müşteriye satışı arttırmaya çalışmak yeni
müşteri kazanmaya çalışmaktan daha kârlı ve daha kolaydır. Sadakat
programlarının temel hedefleri kendisine en çok para kazandıran sadık
müşterilerine farklı hizmetler sunarak kendisini özel hissettirtmek
ve ona indirim, satın alma önceliği gibi avantajlar sunabilmektir.
En ideali müşterinizi motive eden şeyin ne olduğunu bulup onu
o şeyle ödüllendirebilmektir. Müşteri analizini iyi yaparsanız ve
onların tercihlerini dinlerseniz belki de göreceksiniz ki bazı sadık
müşterilerinizi mutlu etmenin yolu "indirim" değil başka bir şey.
Sistem ne olursa olsun ana amaç müşterinizin kişisel ve alışveriş
bilgilerini biriktirmek, tercihlerini kaydetmek ve artık onu tanıyarak
ona özel uygulamalar yapabileceğiniz veriyi oluşturmaktır. Bunun için
POS sisteminizden başlayarak baştan sona tüm otomasyon sisteminin
ortak bir dille konuşabilir ve verileri alıp sonuçlarını verebilir olarak
kurulması en ideal çözümü oluşturur. Başlamak için geç kalmak
yerine elinizde ne varsa onunla başlamak daha doğru bir yaklaşım
olacaktır. Yeter ki vizyonunuzu geniş tutun, ileriye dönük bir strateji
ve plan oluşturun ve elbette yatırım bütçenize bu kalemleri dâhil
etmeye başlayın. İş yapış tarzınızı, prosedürlerinizi, kurumsal yapınızı
ve personel seçim ve eğitimlerinizi bile etkileyecek bu süreç yalnızca
bir bilgisayar yatırımı olarak görülürse elde edilecek sonuçların
beklentilerin atlında kalması muhtemeldir. Bu nedenle özellikle yerel
zincirlerimiz açısından üst düzey yönetimin bu sürece desteği ve bizzat
katılımı önemlidir.
E-Tİcaret uygulamaları öne çıkacak
Levent Dal
Obase Genel Müdürü
1...,88,89,90,91,92,93,94,95,96,97 99,100,101,102,103,104,105,106,107,108,...140
Powered by FlippingBook