Perder Dergisi 42. Sayı - page 100

dosya
98
Perakende sektöründe tedarik zinciri hangi kurum adına daha verimli, anlaşılabilir
ve tam zamanında sonuçlar yaratıyorsa, o kurum bir değil. çok adım önde… Dünya
perakendesinde gelecek; böylesi bir yapıya sahip firmaların olacak. Lojistik kavramının
temeli, mantıktır biliyorsunuz ve bu mantık çizgisinde, doğal olarak müşteri; tüketici
konumundaki her kurumdur. Vazgeçilmez unsuru ise ‘tedarik zinciri’ oluşturur. Ve bu
bütünü, doğru/verimli kullanabilmek adına, orkestra yönetir gibi Jojistik Yönetimi,
şarttır…Süreci doğru yönetemez, diğer disiplinler ile ilişkiyi doğru kuramazsanız,
başarısızlık da beraberinde gelecek kuşkusuz. Etkin bir lojistik yönetimi; her aşamada
maliyet düşürücü, üretim/değer artırıcı, kalite yükseltici, müşteri memnuniyeti
sağlayan, rekabet şansını geliştiren ve dolayısıyla pazar payını artıran yapısıyla dikkat
çeker…Yine günün gereklerine uygun, ihtiyaçları önceden planlayabilen, basit/
anlaşılır, teknik desteği eksik olmayan, yenilenebilir, hızlı otomasyon teknolojileri ve
yazılımlar ‘olmazsa-olmaz’ gövdeyi oluşturur. İnsan kaynağının farkına varamayan
kurumların, ekip olabilmesi elbette düşünülemez. Günü kurtarma anlamında yapılan
çalışmalar ve kişiye bağlı başarılar, geleceğin verimli yapısını inşa edemez. Dünyanın
her noktasına olan uzaklık, günün teknolojisinde aynı yakınlıkta olduğuna göre,
artan rekabetin daha da yüksek ivmeler göstereceği kesin ise, daha verimli çalışma/
daha iyisini-daha iyi fiyata yapabilme şansı her zaman olacaktır. Çözüm ise sürekli
iyileştirme ve sonrasında elde edilen memnun müşteriler.
İşİn temelİ doğru lojİstİk
Okan Aras
Üçge Başkan Vekili
PERDER üyelerinin son yıllarda mağazacılık açısından çok güçlendiğini, görsel açıdan
uluslararası rakiplerini gölgede bırakan mağazalar açtıklarını biliyoruz. Ancak bugün
gelinen noktada işin başka bir boyutuna geçmiş durumdayız. Operasyonel maliyetlerin
yükselmesi ve kârlılığın düşmesiyle lojistik çok önem kazandı. Bizler, iyi ürün alıp
lojistiğimizi düzgün yapmazsak, onlar kötü ürün aldıkları halde rekabette eksi puana
düşebiliriz. Bu açıdan merkezi deponun çok önemli bir hale geldiğini görüyoruz. Bu
sistemi kurmak, maliyet olarak önemli avantajları da beraberinde getiriyor. Merkezi
sistemde daha az personelle ve daha kontrollü bir şekilde ürünlerin saklanması, işlenmesi
ve dağıtımı yapılıyor. Bizler, artık işin hem ön tarafını hemmutfağını ayrı ayrı iyi yönetmek
durumundayız. Elektronik etiketten kiosklara, yazılımdan depoya, aydınlatmaya kadar
her alanda sürekli yenilikleri takip ediyorum. Daha verimli, daha uzun ömürlü sistemleri
araştırıyorum. Hemmağazada hem depoda bütün perakendecilerin teknoloji kısmında
algılarının sonuna kadar açık olması şart.
teknolojİ İŞİMİZİN ANA UNSURU OLDU
Ali Kaya
Genel Müdür
Çelikkayalar
1...,90,91,92,93,94,95,96,97,98,99 101,102,103,104,105,106,107,108,109,110,...140
Powered by FlippingBook