Perder Dergisi 42. Sayı - page 93

RÖPORTAJ
91
Çok iyi tanıdığımız Türk insanının değişen ihtiyaçlarına yönelik
ürün geliştirme çalışmalarımızı “kaliteli ürün – kaliteli üretim”
prensibi ile gerçekleştiriyoruz. Ar-Ge ekiplerimizin çalışmaları
sonucunda, ihtiyaçlara uygun, yeni nesil ürünler üreterek
sektörün ve ürün çeşitliliğinin gelişmesine öncülük ediyoruz.
Nisan ayı başında lansmanını yapacağımız Bağdat Selection
Serisi ürün grubumuzla, baharat pazarının gelişimine önemli
katkı sağlayacağımızı düşünüyoruz.
İhracat konusundaki çalışmalarınızla ilgili bilgi alabilir
miyiz?
Hali hazırda Avrupa ve Türki Cumhuriyetler pazarlarında
ihracat yaparak, ülkelerle olan ticari ilişkileri sağlamlaştırırken
bir yandan da Türk damak tadına uygun baharatlarımızı,
dünyanın birçok köşesinde tanıtabilmek en büyük hedefimiz.
%100 yerli sermaye ile kurulup bugünlere gelen Bağdat marka
ve kalitesini, uluslararası arenada tanınan bir marka haline
getirmek için, yerli pazardaki tüketicinin ihtiyaçlarını göz ardı
etmeden tüm dünyaya tanıtmayı amaçlıyoruz.
Yerel zincirlerle işbirliğinizden bahseder misiniz?
Hem tedarikçilerin hem de perakendecilerin ihtiyaç duyduğu
en önemli unsurun birlik, beraberlik ve bilgi paylaşımından
doğan iş geliştirme çalışmaları olduğu inancındayız. Ulusal
çapta düzenlenen fuarlar ve konferanslar, iş yoğunluğu
sebebiyle bir araya gelemeyen perakendeciler ve tedarikçilerin
bir araya gelerek, iş geliştirme adına önemli adımlar atmasını
sağlıyor. Bizleri bir araya getirerek Türkiye perakende
sektörüne, üreticilere ve tedarikçilere değer katan bu tür
etkinliklere katılımın en üst düzeyde gerçekleşmesi gerektiği
düşünüyoruz.
Baharat kategorisinde en önemli problem, sağlıksız koşullarda
üretilen ürünlerin maalesef hala piyasada bulunuyor olmasıdır.
Merdiven altı olarak tabir ettiğimiz, sağlıksız hammadde
kullanıp, kontrolsüz üretim yapan firmalar her sektörde olduğu
gibi baharat sektöründe de bu işe yatırım yapan, kalite olmazsa
olmaz koşulu olan bizim gibi firmaların önünde en büyük
engel olarak duruyor. Bu haksız rekabetin önüne geçebilmek
ve tüketici sağlığının korunması adına PERDER üyesi gıda
perakendecilerini, gıda satın almaları konusunda daha da
bilinçlendirmek için PERDER çatısı altında yapılan eğitimlerin
artırılması gerektiğini düşünüyoruz. Satın alması planlanan ya
da satılan gıda ürünlerinin üreticilerinin bu işin uzmanı gıda
denetim firmaları tarafından periyodik olarak denetlenerek,
denetim sonuçlarının da tüm PERDER üyeleriyle paylaşılması
ile bu konuda bilincin daha da artacağı kanaatindeyim.
Bu eğitim ve denetimlerin aynı zamanda tüketici sağlığını
korumaya yönelik sosyal sorumluluk niteliği taşıyacağı
düşüncesindeyim.
1...,83,84,85,86,87,88,89,90,91,92 94,95,96,97,98,99,100,101,102,103,...140
Powered by FlippingBook