Perder Dergisi 42. Sayı - page 86

RÖPORTAJ
84
Maya markasından
gıda markasına…
K
apsamlı bir pazar araştırması yapan Pakmaya,
kadınların mutfakta unlu mamulleri yaparken
kullandıkları çikolata çeşitlerinin yetersiz olduğunu
ve Parça Çikolata serisini üretti. Firma, araştırma
sonucunda tüketicilerin beklentilerinin istenilen oranda
karşılanmadığı bir pazarın varlığını keşfetti. Ayrıca pazarda
inovatif ürünlerin olmadığını da gördü. Bunun üzerine Pakmaya,
bugüne kadar sadece “bitter” çikolata olarak parça ve damla
formunda ürünlerden oluşan ev tüketimi çikolata pazarına,
Bitter ve Sütlü Parça Çikolata, Bitter Kurabiye Çikolatası ve Sütlü
Kurabiye Çikolatası olmak üzere 4 yeni ürün sundu.
Pakmaya’nın yeni ürünlerini ve pazarı, firmanın TüketimÜrünleri
Satış ve Pazarlama Müdürü Kemal Aktaş ile görüştük.
Ürün grubunuzu tanıyabilir miyiz?
Tüketim ürün grubumuzda pişirme yardımcıları, pudingler,
şantiler, soslar, pasta kremaları, Türk tatlıları ve çikolatalar ile
birlikte 7 kategoride 50’ye yakın ürünümüz bulunuyor. Burada
en yeni ürünümüz çikolata. Pazarda olmayan formda, lezzette ve
çeşitlilikte çikolata ürünleri ile tüketicilerin karşısına çıktık. Uzun
araştırma ve çalışmalar sonucunda tüketicilere sunduğumuz
ürünlerimiz yüksek kaliteleri, güvenilirlikleri, dayanıklılıkları ve
lezzetleriyle gerçek anlamda fark yaratıyorlar.
Yeni ürünleriniz sadece pasta ve kurabiye kullanımı için mi?
Bizim kategorimiz, mutfakta pasta ve kurabiye yapımında
kadınlarımızın süsleme amacı ile kullandıkları yardımcı malzeme
olan çikolatalardır. Ancak özellikle kurabiye çikolatası olarak
adlandırdığımız büyük parçalı çikolatalarımızı tüketicilerimiz
diledikleri takdirde kahve ikramlarında değerlendirebilirler.
Atıştırmalık pazar hayli büyük; biz şimdilik mevcut pazarda
büyümeyi tercih ediyoruz.
Bu yatırımınızla Pakmaya'nın artık sadece bir maya
markası olmayacağını söyleyebilir miyiz? 2012 yılında yeni
kategorilerimizi hayata geçirmek üzere yola çıktığımızda
güçlü bir maya markasından güçlü bir gıda markası çıkarma
vizyonumuz vardı. Biz, attığımız adımlarla gıda firması olma
yönünde ilerliyoruz. Tıpkı mayada olduğumuz gibi, yeni
gıda ürünlerimizle de mutfağın vazgeçilmez markası olmayı
amaçlıyoruz. Bu alandaki yeni ürünlerimizle her zaman pazarda
iddialı olacağız.
Markanızın müşteri algısını nasıl değiştirmeyi
düşünüyorsunuz?
Pakmaya hepimizin çok iyi bildiği gibi bir maya markası.
Maya denince akla ilk gelen marka olmak bizi her zaman
gururlandırmıştır. Ancak, artık sadece maya üreten bir marka
olmanın ötesine geçmek ve gıda alanında farklı kategorilerdeki
ürünlerimizle de markamızın akıllarda kalmasını sağlamak
istiyoruz. Bu konuda çok önemli ilerlemeler kaydettik. Artık
Pakmaya bir maya markası olmanın yanı sıra, bir gıda markası
olarak da tüketici tarafından tanınmaya başladı. Bu algı
önümüzdeki dönemde daha da güçlenecek.
Artık Pakmaya bir maya markası
olmanın yanı sıra, bir gıda markası
olarak da tüketici tarafından
tanınmaya başladı.
1...,76,77,78,79,80,81,82,83,84,85 87,88,89,90,91,92,93,94,95,96,...140
Powered by FlippingBook