Perder Dergisi 42. Sayı - page 77

serbest köşe
75
oluşmasını sağlar. Bu nedenle şirketler, kendi içinde çalışanlarının
kullanabileceği bir CRM programı oluşturabilir. Şirket içi web sayfası
aracılığıyla çalışanlar kendi aralarında mesajlaşabilir, üst düzey
yöneticileri ile iletişim kurabilir, sosyal etkinlikler ve şirketle ilgili
yenilikler paylaşılabilir. Müşterilere, segmentasyonlara ayrılarak
beklentilere uygun stratejiler ile yaklaşılıyorsa, aynı şekilde çalışan
profili de belirlenerek yetkinliklerine göre doğru yönetilebilir.
Doğum günleri, düğün davetiyeleri, özel günler bu yöntemle
paylaşılabilir.
2-TAKDİR GÖRME:
Çalışanlar çok zor şartlar altında bile görev
yapsa, üstleri tarafından takdir gördüğü zaman veya takip edildiğini
hissettiği zaman çok daha verimli çalışıyor. Maddi yönden aldıkları
ücrettense, manevi yönden geri bildirim almak çalışanı motive eden
önemli bir etkendir.
3-KARİYER PLANI:
Çalışan, şirket içinde bir gelecek göremiyorsa,
kurumsal ve bireysel belli bir hedef oluşturulmuyorsa, kendini
boşa kürek sallıyormuş gibi görüyor ve yaptığı işe tam sarılamıyor.
Dolayısıyla da onu geçici bir iş olarak görüyor.
4-GÜVEN ODAKLI VE ADALETLİ SİSTEMLER:
Çalışan, şirketine
ve üstlerine güvenmek ister. Her ilişkide olduğu gibi sevmek ve
gönülden bağlanmak için “güven” esastır. Şirket ve çalışan arasında
da bu duygu eksikse, gönülden bağlılık sağlamak neredeyse
imkânsız bir hale geliyor. Performans Yönetimi, Ücretlendirme
Sistemi, Terfi gibi süreçler, doğru işleyen bir sistem üzerinden
yürütülmediği takdirde, çalışanlar haksızlığa uğradıklarını ve adil
davranılmadığını düşünüyor. Şirkete ve yöneticisine olan tüm
inancını kaybediyor. Bu duygudan hareketle işini gönüllü olarak
yapmıyor ve verimli çalışamıyor.
5-ÖDÜLLENDİRME: Şirketler, her zaman cezalandırma yönetmeliği
uygular; ama her nedense ödüllendirme sistemi arka plana atılır.
Doğru olan, cezalandırma ve ödüllendirme sisteminin paralel
yürümesidir. Motivasyon sağlamak açısından çok önemli bir
yöntemdir. Bu nedenle alınan fikirler bile ödüllendirilmeli ki,
çalışanın verimliliği artsın.
Çalışanın memnuniyetini sağlamak, aidiyet duygusu oluşturur ve
bu çalışanların ortak hedefe doğru koşmaları için çok önemli bir
unsurdur. Ayrıca aidiyet duygusu gelişmeyen çalışanlarla, bir kurum
kültürü oluşturulması da mümkün değildir. Çalışanların aidiyet
duygusunu oluşturmakta belirttiğimiz 5 altın kural çok etkilidir.
Personel verimliliğinin,
kârlılığa hiçbir katkısı
olmadığını düşünen firma
sayısı oldukça yüksek. Bu da
sektör ve çalışanlar adına
üzücü bir tablo.
1...,67,68,69,70,71,72,73,74,75,76 78,79,80,81,82,83,84,85,86,87,...140
Powered by FlippingBook