Perder Dergisi 42. Sayı - page 75

dosya
73
kuşağının her iki kişisinden biri, bu kriterlere sahip olduklarını
düşündükleri için büyük ölçekli, global firmalara talep gösteriyor.
Her 4 kişiden biri de kendi işini kurmak istiyor. Y Kuşağına göre tüm
bu tercihlerle ilişkili lider tanımı, stratejik düşünme, yenilikçi olma
ve yeni fikirleri destekleme, ilham verme, esnek olma ve iyi iletişim
kurma gibi özellikleri içeriyor. Bu tanımdan da anlaşılıyor ki, iş
dünyasının, kurumlarını Y kuşağına daha cazip hale getirebilmek
için yeni fikirlere açık olmaya, inisiyatif kullanmayı ve esnekliği
destekleyen bir kültür yaratmaya ve Y kuşağının kariyer gelişimine
fırsat tanımaya ihtiyacı var” dedi.
Y kuşağı araştırmasının Dünya ve Türkiye karşılaştırmasında ortaya
çıkan sonuçlar şöyle:
Y Kuşağı’nın en çok tercih ettiği sektör Teknoloji, Medya ve
Telekomünikasyon
Y kuşağı öncelikli olarak çalışmak istediği sektörü TMT olarak
belirtiyor (Global %46 – Türkiye %63). Türkiye’de sektör tercihi kadın
– erkek arasında farklılık gösteriyor. Kadınların %58’si TMT’yi tercih
ederken, erkeklerin %67’si TMT diyor. Türkiye’de TMT’nin ardından
kadınlar için hizmet ve kamu sektörü geliyor. Erkekler için ise, ikinci
sırada enerji ve doğal kaynaklar sektörü yer alıyor. Türkiye’de en az
rağbet gören sektör ise ulaştırma ve dağıtım.
Y Kuşağı en çok büyük ölçekli global şirketlerde çalışmak istiyor
Ancak ilginç nokta gelişmekte olan ülkelerdeki Y kuşağı gelişmiş
ülkelerdeki gençlere kıyasla bunu çok daha fazla tercih ediyor. Aynı
zamanda gelişmekte olan ülkelerde girişimci ruh iki kat daha fazla
ön plana çıkıyor. Gelişmekte olan ülkelerdeki Y kuşağı ya kendi işinin
patronu olmak istiyor ya da global köklü firmada liderlik yolunda
yürümek istiyor. Türkiye’deki Y kuşağının her iki kişisinden biri, büyük
ölçekli, global firmalara talep gösteriyor. Her 4 kişiden biri de kendi
işini kurmak istiyor.
Y Kuşağına göre gerçek lider stratejik düşünen, ilham veren,
vizyoner ve iletişim becerileri kuvvetli olan kişidir
Türkiye’de ise stratejik düşünmenin yanı sıra kararlılık, demokratik
yaklaşım, inovasyon ve hitabet gücü de ön plana çıkıyor.
Y Kuşağı’na göre bir kurumu çalışanlarına karşı davranışı lider
yapar
Y Kuşağının bir kurumu lider olarak tanımlamasında en belirleyici
özelliği kurumun çalışanlarına karşı davranışı (eğitim ve kariyer
fırsatları) oluşturuyor. Daha sonra ise yenilikçi olması (yenilikçi ürün
ve hizmetler sunması), kurumun topluma sağladığı katkı ve finansal
başarı geliyor.
Liderler beklentiyi karşılamakta zorlanıyor
Hem günümüz liderleri hem de Y Kuşağı (eğer onlar lider
olsaydı) için organizasyonların geleceğini garanti altına almak
ve verimlilik öncelik taşıyor. Ancak Y Kuşağı mevcut liderlerin kâr
ve kişisel gelirlere daha fazla öncelik verdiğini düşünüyor. Diğer
yandan kendileri lider olsalar insan faktörüne (çalışanların refahı,
gelişimi) daha çok önem vereceklerini belirtiyor. Bu da lider kurum
tanımlarıyla örtüşüyor.
Her iki kişiden biri lider olmak istiyor
Hem globalde (%53) hem de Türkiye’de (%55) her iki Y Kuşağından
biri lider olmak istiyor. Gelişmekte olan ülkelerdeki Y Kuşağı (%65)
gelişmiş ülkelerdeki Y Kuşağına (%33) göre liderlik pozisyonu ile daha
çok ilgileniyor.
Deloitte, Dünya Ekonomi Forumu’nda
Y Kuşağı Araştırması’nı açıkladı.
Araştırmaya göre Y kuşağı TMT(Teknoloji,
Medya ve Telekomünikasyon) sektörünü
esnek, eğlenceli ve cazip buluyor.
Yenilikçiliğinden ve hızından ötürü de
geleceğin sektörü olduğuna inanıyor.
1...,65,66,67,68,69,70,71,72,73,74 76,77,78,79,80,81,82,83,84,85,...140
Powered by FlippingBook