Perder Dergisi 42. Sayı - page 69

dosya
67
Birinci kuşaklara yoğun bir saygım söz konusu. Hemen hepsinin
ceplerinde, köy ya da kasabadan büyük şehre göç ve sonrasında bir
kitap dolusu mücadele ve başarı öyküsü var. Bu mücadele ve başarı
öyküsü, saygıyı yeterince hak ediyor. Ayrıca kendi aralarındaki saygı
hiyerarşisini de gıptayla izliyorum.
Hızlı adapte olabilme…
Birinci kuşakların en güçlü yanları, tartışmasız bir şekilde tecrübeleri ve
hayata karşı dirayetli durabilmeleri. Diğer güçlü ve çok önemli bir unsur
ise, içinde bulunduğumuz sektör temsilcileri üzerinde bıraktıkları olumlu
ve saygın etki. Yine de şunu belirtmeliyim ki; tecrübe her ne kadar güçlü
bir yön olsa da, gölgesi hep üzerinizdedir ve bu gölge sizi bazen aşırı
güneşten korusa da bazen de güneş ışığından mahrum bırakabilir. Yani
sizi her zaman ileriye götüren bir unsur değildir tecrübe, bu sebeple
tecrübeye doğrudan güvenmek yerine sorgulayarak ve alıntılar yaparak
kullanmak gerekir. İkinci kuşağın en güçlü yanları, değişen ve gelişen
dünyaya hızlı adapte olabilme özellikleridir. İnovasyonun, markanın,
teknolojinin yoğun konuşulduğu içinde bulunduğumuz yıllarda bu
hızlı adaptasyon özelliği çok kritik ve önemli bir özelliktir. İçinde
bulunduğumuz perakende sektörü, aşırı dinamik ve hızlı bir sektör.
İkinci kuşağın bir diğer önemli özelliği, dinamik yapılarıyla sektörü
yaşayabilmeleri ve taşıyabilmeleridir. Fİkinci kuşağın en büyük avantajı;
içinde bulunduğu sektör içerisinde sermayesiyle, saygınlığıyla, sağlam
zeminiyle ve çok önemli olan piyasa kredisiyle halihazırda kendine
sağlam yer edinmiş bir şirket bünyesinde rol oynamaları ve kendi
vizyon ve eğitimleriyle birlikte şirketlerini daha büyük bir marka haline
getirebilme şanslarının bulunmasıdır.
Birinci kuşak soğukkanlı ve dirayetli
Yeni yönetim anlayışlarının ve yeni projelerin şirkete enjekte edilmesi
konularında zaman zaman çatışma yaşayabiliyoruz. Birinci kuşak,
bazı yeni projelerin şirket işleyişine zarar vereceğinin tedirginliğini
yaşayabiliyorlar. Alışkanlıkları ve teamülleri bozmak istemeyerek,
gelenekselci davranabiliyorlar. Şirketi hayatlarının belki de en
önemli bir parçası olarak gördükleri için de hata yapmaktan ve yapıyı
değiştirmekten tedirgin oluyorlar. Birinci kuşak temsilcilerinin en çok
örnek aldığım davranışları, sıkıntı ve kaos süreçlerindeki soğuk kanlı ve
dirayetli duruşları. Bu davranışı model alarak, şirket içi yönetimde daha
ideal bir olgunlaşma süreci yaşadığıma ve şirket yapısı içerisinde daha
saygın bir yer aldığıma inanıyorum.
Ramazan Ulu
Snowy Ulu Kardeşler
Yönetim Kurulu Başkanı
Zor şartlarda bu günlere getirdiğimiz işimizi gençlere emanet etmekten korkuyoruz
bazen. Orda cesaretli olmalıyız. İkinci kuşaklara güvenmeliyiz. İşin püf noktalarını
gençlere aktarmalıyız. İşin yürütülmesi için ikinci kuşaklara yetki vermeliyiz. Öncelikle
yaptıkları işi benimseyecekler ve sevecekler. İşinizi severek yapmazsanız başarılı
olamazsınız. İkinci kuşakları yetiştirerek, işlerimizi gönül rahatlığıyla teslim edebilmeliyiz.
Ben, haftanın iki günü ofise geliyorum. Güvenmesem gelmeden duramam. Kendimden
daha çok gençlere güveniyorum. Ben şahsen hem yeğenimi hem de oğlumu iyi
yetiştirdiğimizi, bu sektörü kendilerine benimsettiğimizi ve sevdirdiğimizi düşünüyorum.
En keyifli sektörlerden bir tanesinde faaliyet gösteriyoruz. Yaptığımız işi keyifli hale
getirebilmek de, sorunlar yumağı haline getirebilmek te bizim elimizde. Keyifli hale
getirdiğimiz takdirde bunun mutluluğunu yaşarız. Öteki türlü ona ne zaman yeter ne güç.
İkinci kuşağın yetkileri var. Mesela farklı bir alanda iş yapacağız. İkinci kuşak, alt yapısını
çalışır, hazırlar ve bize sunar. Biz de onlara güvendiğimiz için evet deriz. Bağımsız bir iş
yaptıklarında da onlara müdahale etmeyiz. Çünkü güveniyoruz. Paylaşarak iş yapmak
bizim şirket kültürümüz. Herkesin içine sinmesi ve iyi sonuç alınabilmesi adına işleri
paylaşarak yürütüyoruz.
Birinci kuşak olarak ben, teknoloji konusunda çok yeterli değilim, hatta hiç değilim.
Gençlerle kendimi kıyasladığımda çok zayıfım.
İşİn püf noktalarını
gençlere aktarmalıyız
1...,59,60,61,62,63,64,65,66,67,68 70,71,72,73,74,75,76,77,78,79,...140
Powered by FlippingBook