Perder Dergisi 42. Sayı - page 87

RÖPORTAJ
85
Yeni ürünlerinizi Pakmaya markası ile satışa sunmanızın özel
bir sebebi var mı?
Pakmaya çok güçlü, itibarlı ve güvenilen bir markadır. Bu, Türkiye
için olduğu kadar, birçok dış pazar için de geçerli. Biz, sektörün
jenerik markası konumundayız. Mayadaki güven ve kalitemizi
diğer ürünlerimize de yansıtarak, tercih edilir bir marka algısı
oluşturmayı amaçlıyoruz. Yepyeni bir marka yaratmaktansa,
var olan markamızın sağladığı avantajlardan ve onun güçlü
yönlerinden yararlanmamız doğaldır. Pakmaya markasının gücü,
bizim bir gıda markası olarak tanınma ve algılanma sürecimize
ivme katıyor.
Yeni ürünlerinizle bu kategorideki pazar sizce nasıl etkilenir?
Girdiğimiz her ürün kategorisinde pazarı da büyütüyoruz. Çünkü
Pakmaya olarak, pazarda bulunmayan yeni ürünler çıkarıyoruz.
Tüketicilerimiz bu ürünlerle ilk kez tanıştılar. Ürünlerimizin lezzet
ve kalitesiyle yüksek müşteri memnuniyetini sağlayacağımıza
eminiz. Hedeflerimize ulaşacağımıza ve gıda markası olarak
pazarın en güçlü iki oyuncusundan biri olacağımıza inanıyoruz.
Yıllık üretim ve satış tonajınız hakkında bilgi alabilir miyiz?
Tüketim ürün grubumuzda pişirme yardımcıları, pudingler,
şantiler, soslar, pasta kremaları, Türk tatlıları ve çikolatalar ile
birlikte 7 kategoride 50’ye yakın ürünümüz bulunuyor. Bunlara
en son olarak ev tüketimi çikolata pazarına yönelik ürünlerimizi
ekledik. Biz mutfakta kullanılan her üründe Pakmaya ürünlerinin
ön plana çıkmasını istiyoruz. Yılsonuna kadar zincir marketlerin
yüzde 80’inde var olacağımızı ön görüyoruz. Pazarın ilk iki
oyuncusundan biri olduk. Hedefimiz artık pazar liderliğidir.
Bu doğrultuda tüketim ürün grubunda ürün portföyümüzü
geliştirmeye devam edeceğiz. Yeni girdiğimiz, mutfakta yardımcı
süsleme olarak kullanılan çikolata pazarının büyüklüğü yıllık
1.500 ton civarında. Biz, pazarda olmayan ürünler geliştirerek bu
kategoriye giriyoruz. Sadece çikolatada değil, ürün sunduğumuz
bütün gıda kategorilerinde yüksek bir satış hacmine
ulaşacağımıza inanıyoruz.
Bu kategoriyle neyi hedefliyorsunuz?
Biz, 3 yıldır attığımız adımlarla ve genişlettiğimiz ürün
yelpazemizle tüketiciye belli bir mesaj veriyoruz. Bu mesaj
da şudur: Pakmaya, güçlü bir maya markası olduğu gibi,
tüketiciye ulaşan gıda tüketim ürünlerinde de iddialı bir marka
olma yolunda ilerliyor. Dağıtım ağımız ve tüketiciler üzerinden
pazardan aldığımız tepkiler bize doğru yolda olduğumuzu,
mesajımızın her gün biraz daha güçlü bir şekilde algılandığını
gösteriyor. Ev tüketimi çikolata pazarına attığımız adım bu
bakımdan büyük önem taşıyor. Mesajımızın anlaşılmasına
ve Pakmaya’nın bir tüketici gıda ürünü markası olarak
algılanmasına büyük katkıda bulunacak. Tüketici, Pakmaya
markasını zaten sahiplenmiş durumda; yeni algıyla bu
sahiplenme daha da güçlenecek.
1...,77,78,79,80,81,82,83,84,85,86 88,89,90,91,92,93,94,95,96,97,...140
Powered by FlippingBook