Perder Dergisi 42. Sayı - page 94

dosya
92
Marka olmak İçİn
teknolojİ gereklİ
Perakende sektöründe verimliliği sağlamanın yolu,
insan kaynaklarına yapılan yatırımı teknoloji ve altyapı
yatırımlarıyla desteklemekten geçiyor. Teknoloji yatırımları ile
perakendeciler, çalışanlarına belirlenen hedeflere ulaşabilmesi
için gerekli olan cephaneyi sağlıyor. Teknoloji ve insan,
birbirinden uzak gibi görünse de aslında perakendecilikte
birbirini tamamlayan iki unsur. Kalifiye insan gücü olmadan
teknolojiyi kullanmak mümkün değil. Öte yandan kalifiye
çalışana kullanabileceği teknolojiyi sağlamadığınızda ondan
yeterli verim alabilmek de mümkün olmuyor. Mağazalarda
verimliliği arttırmak için enerji kaynaklarında farklılaşma,
kullanılan raf düzenlemelerinde değişiklikler gibi görsel
unsurları insan odaklı politikalarla desteklemek gerekiyor.
Yeni nesil tüketicinin dikkatini çekmek zor
Uluslararası araştırma sitesi trendwatch.com’un tüketicilerle
yaptığı anketlere göre, perakendecilik açısından geleceğin en
önemli konu başlıkları arasında teknolojiyle ilgili maddeler
öne çıkıyor. Bunu göre; tüketiciler bilgi teknoloji araçlarının
yardımıyla anında bilgi edinerek, hem kaliteli hem hesaplı
alışveriş avcılığı yapıyor ve markaların tüm ürünlerini sorumlu
ve yenilikçi bir tarzda geri dönüşüme tâbî tutmalarını istiyor.
Bir ürün ya da hizmet hakkında özellikle interneti kullanarak
ve çok uğraşmadan bilgi sahibi olmak istiyorlar.
Natural Foods Merchandiser’a göre yeni kuşağa hitap eden 5
doğal perakende trendi söz konusu:
- Mobil teknolojinin de yardımıyla daha çok daha kaliteli ve
daha ucuz arayışları artan tüketicilerin yaratacağı fiyatla
rekabet sorunuyla uğraşmak durumu ortadan kalkacak.
- Sosyal medya ve mobil teknolojileri sayesinde herkesin
bağlılık (sadâkat) talebi ve inisiyatifi artacak. Örneğin; ABD’de
bir süpermarket, tüketicilere harcadıkları her dolar için yüzde
5 iade yapmakta ve bunların kullanım süresi sınırsız olmakta.
Böylece bağlılık sürdürülmektedir.
- Tüketicilerin akılı telefonlarıyla hem bulundukları yerde hem
her yerde fiyat kontrolü, ürünlerin özelliklerini değerlendirme,
kupon bulma ve kullanma, ödeme yapma olanakları daha da
artacak.
- Gıda ürünlerinin içeriğiyle ilgili araştırma soruşturma isteği,
bu ürünlerle ilgili bilgi sahibi olma olanakları ve uygulamaları
daha da artacak.
- Twitter kuşağı alışverişçiler, perakendecilerden gelecek
kalabalık mesajlara bakmayacaklar ve dolayısıyla kısa, çarpıcı,
samimi mesajlar veren perakendeciler öne çıkacak.
1...,84,85,86,87,88,89,90,91,92,93 95,96,97,98,99,100,101,102,103,104,...140
Powered by FlippingBook