Perder Dergisi 42. Sayı - page 102

Stok yönetimi ile ölçülebilirlik anlamında çok ciddi ilerleme
kaydettik. Şirketimizin her kademesini izleyebilir hale geldik. Bu
sistem ile birlikte özellikle kategori yönetiminde de istediğimiz,
arzuladığımız noktaya ulaştık. Stok yönetimi yapmadan kategori
yapmanın mümkün olmadığını düşünüyorum. Kategori yönetimi
yapmak isteyen arkadaşlarımıza tavsiyem, önce stok yönetimini
eksiksiz hale getirin sonrasında kategori yönetimi ile ilgili
danışmanlık alın. Kategori yönetimini doğru yapabilmek için
mağazalarınızdaki performansı kategorilere göre doğru ölçmek
gerekli. Son yıllardaki çalışmalarımızla merkez depoda bütün
kontroller saniyeler içinde yapılabilir hale geldi. Depoya tamamen
hâkim olduk. Yeni yatırımlar sonrasında işletmenin kaynaklarını
ve iş süreçlerini fiziksel mağazalardan dijital dünyaya aktaran B2B
(Business to Business) sistemini kullanmaya başladık. Amacımız,
iş ortaklarımızın kendi maliyetlerini de düşürmek ve onlara da
bir fayda sağlamak. Tedarikçilerle olan çalışma sistemimizi, hiç
olmadığı kadar paylaşıma dayalı ve interaktif bir yapıya getirdik.
Tedarikçilerle tam bir iş ortağı gibi, ölçebildiğimiz değerler üzerinden
ve çok daha şeffaf bir yapıda çalışıyoruz. Stok yönetimi, kategori
yönetimi, B2B, gıda güvenliği standartları ve çevreye duyarlı yeşil
noktalı mağaza çalışmaları olmak üzere Özhan çatısı altında
yaptığımız her şey, aslında bir bütünü oluşturan parçalar. Markasına
değer katmak isteyen perakendeci dostlarımızın yapması gerekenin
bu olduğuna inanıyoruz. Teknolojiyi işlerinin odağına koymaları ve
buna uygun şekilde bütün iş yapılarını düzenlemeleri gerekiyor.
dosya
100
Verİmlİlİk İçİn teknolojİ gereklİ
İbrahimÖzhan
Genel Müdür
Özhan Marketler Zinciri
Her şeyin başı doğru kategori yönetimi. Bunu sağlamadıktan sonra personel verimliliğini sağlamak imkânsız.
Yereller, rekabet stratejilerini hipermarketlerle baş edebilmek için geliştirdi ve müşterinin hipermarketlere
kaymaması için gereksiz oranda barkod sayısını mağazalarına aldı. 400–500 metrekarelik mağazalara 12
bin barkod koyduk. Ometrekarede hipermarket açtık. Bunların teşhiri, takibi, stoğu, lojistiği nasıl olacak
diye düşünmedik. Zorlanmaya başladığımızda ise kategorilere çeki düzen vermek ve verimsiz olanlarını
ayıklamak yerine yönetebilmek için personel sayısını artırdık. Yerellerin buradaki hatası firmalardan aldıkları
bedeller, sağladıkları kaynaklara güvenmeleri oldu. Oysa bu geçici bir çözüm. O bedeller gün gelir bıçak gibi
kesilir. Dolayısıyla bizim yapmamız gereken artık discountlarla rekabet edebilmek için onların şartlarına ayak
uydurmak. Biz, geçen yıl 12 bin olan barkod sayımızı 6 bine düşürdük. Yarı yarıya azalttık. Her kategoride, yoğun
bir çalışma ile verimli ürünleri belirledik. Bazı verimsiz kategorilerde çalıştığımız marka sayısını bire indirdik.
Mağazalarımızda verimli kategorilere ayırdığımız alanı ve teşhir adına sunduğumuz şartları daha üst seviyeye
çıkardık. Bütün bunları yaparken teknolojinin olanaklarından faydalandık. Dostlarımıza tavsiyem teknolojiyi
işinizin vazgeçilmez bir parçası haline getirin ve her bir rafınızı doğru yönetmek için özel olarak çalışma yapın.
e
-Tİcaret uygulamaları öne çıkacak
Ali Tabak
Genel Müdür
Sincap Marketler
1...,92,93,94,95,96,97,98,99,100,101 103,104,105,106,107,108,109,110,111,112,...140
Powered by FlippingBook