Perder Dergisi 42. Sayı - page 109

KONUK YAZAR
107
Perakendede 3. dalga dönüşüm başladı.
Dijital dünyanın bol ekranlı, sosyal medyalı, her an etkileşimli,
#hashtag’li dünyasında yoğun rekabetle ilerleyen alışveriş
sektöründe online’a ve mobile geçişten sonra 3. dalga dönüşüm
başladı. Buna Omni Channel Perakendecilik deniyor. Entegre
Perakendecilik diyebiliriz. Multi, çoklu kanala daha yeni yeni
alışmaya, analog ve dijital uygulamaları bir arada götürmeye
çalışan perakende sektöründe yeni gelişmelerin işaret fişekleri
çoktan atıldı! Omni Channel’da ilerlemek seçenek değil, zorunluk
haline geldi.
“Ekran Nesli Alışverişçiler” çağında perakende sektörünü
dönüştürecek 4 önemli trend:
Kişiselleştirilmiş deneyimler artacak
“Herkese aynı şey” dönemi kapanıyor. Müşteriler artık Apple’ın
iBeacon teknoljisi gibi lokasyon bazlı basit, yalın uygulamalarla
kendilerine özgü reklam, duyuru, mesaj almak istiyorlar. Örneğin
tüketici çocuk bezi reyonunda iken akıllı telefonunda pişik kremi,
bebe şampuanı ya da oyuncak kampanyası çıkacak. Araba yağı
reklamına maruz kalmayacak.
Sadakat programları değişecek
Birbirinin aynı, sıkıcı ve karmaşık sadakat programlarının artık pek
o kadar bağlılık sağlamadığı yapılan tüm araştırmalardan açıkça
anlaşılıyor. Perakendeciler sosyal medya, mobil ve dijital olanakların
nimetlerinden yararlanarak alışveriş alışkanlıklarını çok sıkı takip
edecekler ve müşterilerini memnun, mutlu edecek yeni, yaratıcı,
hızlı, anlık uygulamalar geliştirecekler. Örneğin tüketici bir gün bir
bakacak ki, en sık aldığı ürünle beraber kullanabileceği diğerleri
hediye olarak gelmiş. Sosyal medyada yaptığı güzel paylaşımlardan,
#hashtag’lerden dolayı ürün kazanmış. Mağazada attığı #Hashtag’li
bir mesajla hızlı, eğlenceli bir oyuna, yarışa katılmış ve anında yanıt,
kampanya bildirimi ve sürpriz indirim/hediye almış.
Mobil ödeme, mobil cüzdan yaygınlaşacak.
Para ve kredi kartı ansızın yok olmayacak, ancak mobil
telefonlardan ödeme yapmayı sağlayan uygulamalar çok hızla
yaygınlaşacak. Çünkü müşteriler her şeyi tek cihazdan, anında, en
kolay yoldan halletmeyi isteyecek.
Her yer QR Kod dolacak.
QR Kod (Quick Response Code) – Hızlı Yanıt Kodu denen
uygulamalar ile sınırsız kullanım alanı ve kolaylığı gelişecek. Büyük
maliyet avantajı da sağlayan QR kodların girmediği, basılmadığı, yer
almadığı alan kalmayacak! Reklam, kampanya, duyuru, kullanım
kılavuzu, her türlü form, tarif vb. tarihe karışıp, QR’laşacak.
Son söz:
Dijital dünyanın nimetlerinden yararlandıkça Entegre
Perakendecilik gelişecek, Ekran Nesli Alışverişçiler daha mutlu ve
bağlı olacak…#GelecekGüzelGelecek
1...,99,100,101,102,103,104,105,106,107,108 110,111,112,113,114,115,116,117,118,119,...140
Powered by FlippingBook