Perder Dergisi 42. Sayı - page 116

O
rganik ürünlerle, yurt dışında görev yaparken tanışan
Muharrem Doğan, Türkiye’ye döndükten sonra 2009 yılında
Orvital’i kurdu. Ticari anlamda “organik ürün” kavramıyla
tanışması yurt dışında olsa da, eşinin hamile kalmasıyla
birlikte organik ürünlere ilgisi ve duyarlılığı daha da arttı. İlk olarak
organik tavuk ile üretime ile başlayan Doğan, zamanla ürün gamına
organik kırmızı et, salam, sosis, döner, makarna ve bakliyatı da ekledi.
Kısa bir süre önce de organik tavuk, ve et ve sebze suyunu tüketicilerle
buluşturdu. Doğan’ı organik üretime yönlendiren en önemli unsur ise,
eşi ve çocukları. Hamilelik sürecinde eşinin katkısız ve sağlıklı ürünlerle
beslenme yönündeki ihtiyacı gören Doğan, kolları sıvadı ve organik
tavuk üretimine başladı. Ardından çocuklar büyümeye, haliyle salam
ve sosis yeme istekleri artmaya başladı. Mevcut ürünlerin, içeriğindeki
katkı maddesinden dolayı sağlıklı olmadığını düşünen Doğan,
çocukları için organik salam ve sosis üretti.
Organik nedir, ne değildir? Organik ürünlere talep ne durumdadır? Organik olanla olmayanı nasıl ayırt ederiz? Organik
kavramının tüketicideki algısı nasıl? Tüm bu soruları ve daha fazlasını Orvital Organik Gıda Kurucu Ortağı ve Gıda Mühendisi
Muharrem Doğan’a sorduk.
Köy tavuğu temiz alanda da dolaşır, pis alanda da dolaşır. Siz onun ne
yediğini kontrol edemezsiniz. Mesela köyden biri bir şurup içmiştir ve
şişesini dışarı fırlatmıştır. Tavuk, o şişeden akan ilacı didikleyebilir. Ama
organikte her şey kontrol altındadır.
İlham kaynağı
anneler ve çocuklar
RÖPORTAJ
114
1...,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115 117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,...140
Powered by FlippingBook