Perder Dergisi 42. Sayı - page 97

dosya
95
Dolap İşte dİye hafİfe almamak gereklİ
Yönetİcİlerİmİzİ
eğİtmen yapıyoruz
Cenk Gürkol
Genel Müdür Yardımcısı
Efe Market Ekipmanları
Artık perakende sektöründekiler hem örgütlü
hem de dernekleri var. Yerel zincirlerin
PERDER sonrası gelişimini çok olumlu
görüyorum. Burada asıl misyon soğutma
firmalarına düşüyor. Perakendecilere yeni
teknolojileri anlatmaları, yönlendirmeleri ve
bilgilendirmeleri gerekiyor. Örgütlenme ve
birlik olarak sektörün standartlarını yükseltme
adına özverili çalışmalar yapan arkadaşlarımız
var tabi ki. Ancak bizim sektörümüzde de
rekabet çok fazla. Sıklıkla bir araya geliyoruz,
günlük rekabete değil sektörün çıtasını
yükseltmeye yönelik vizyon sahibi projeleri
tartışıyoruz ve yenilikleri sektördeki herkesle
paylaşıyoruz diyebilmeyi çok isterdim. Ancak
şu anda bunları diyemiyorum. Umarım gelecek
yıllarda o günleri de görebiliriz. AB ülkelerinde
Kyoto Protokolü ve HACCP sürecinde,
soğutmanın düzgün kurulması, kurulduktan
sonra hizmetinin verilmesi ve bunun izlenmesi
gerekiyor. AB üyesi ülkelerde, yerel yönetimler
denetçilerini gönderip, ürün üzerindeki verileri
düzenli ölçüyorlar. Problem bulduklarında,
standart dışında değerler gördüklerinde resmi
raporlara giriyorlar. Tabi hemen uyarılar geliyor
ve firma tedbirlerini ivedi şekilde almadığı
takdirde can yakan cezalara tabi tutuluyor. Biz,
bazı konuları çok hafife alan bir ülkeyiz. ‘Dolap
işte, koyduk oraya çalışıyor’ mantığındayız
halen. Oysa dünyada bu işin ciddiyeti uzun süre
önce anlaşıldı. Perakendeci dostlarımızın bu
konuya hem kendi işlerinin sağlıklı yürümesi
hem de ülkemizin kaynaklarının verimli
kullanılması adına özen göstermesi en büyük
dileğimiz.
Eskiye oranla teknolojiye ve ekipmanda çeşitliliğe daha açık olunduğunu
söyleyebiliriz; ama yeterli olduğunu düşünmüyorum. Özellikle yan
ekipman konusunda bir odaklanma problemi var. Bir çok durumda
konu maliyet noktasından öteye geçmiyor. Discount’un yapısı gereği
zaten böyle davranması doğal; ancak süpermarket konseptinde farkı
yaratan unsur detaylar ve yan ekipmanlar. Özellikle yerel zincirler, sürekli
mağaza açarken ve hızlı büyürken bu tip ayrıntıları atlayabiliyor. Ancak
özellikle bu yılla birlikte çok hızlı büyümenin zorlaştığını görüyoruz.
Süpermarket zincirlerinin kendi süreçlerine dönmesi, detaylara eğilmesi
çok daha gerekli hale geldi. Yurt dışında satışı artırmak ve desteklemek
adına kullanılan birçok yaratıcı sistem var. Bunlar, Türkiye’de halen
maliyet olarak görülebiliyor. Zamanla değişeceğini düşünüyorum.
Değişmesi gerekli; çünkü bu ekipmanlar kendilerine harcanan parayı çok
makul sürelerde geri kazandırıyor. Genel olarak tercih edilen bir ürün
değil de daha yenilikçi bir ürün alıyorsa perakendeci bunun kendisine
yararlarını hesaplamalı. Onların dışında tabi ki son kullanıcı yani tüketici
kullanacaksa sağlamlık, emniyet, ergonomi ve hijyen gibi unsurlar öne
çıkıyor.
Verİmlİlİk detaylardan geçer
Acun Tekin
Pazarlama ve Satış Yönetmeni
Eurometall
1...,87,88,89,90,91,92,93,94,95,96 98,99,100,101,102,103,104,105,106,107,...140
Powered by FlippingBook