Yazarlar

Bağ-Kur kapsamındaki sigortalılar için yüzde 5 prim indirimi başladı

5510/4 (b) (Bağ-Kur) kapsamında sigortalı olanlar için 07.09.2016 tarihli ve 29824 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 6745 sayılı kanun kapsamında, 5 puanlık prim teşviki ile ilgili düzenlemeler yapıldı ve bu düzenleme 01.10.2016 tarihi itibari ile yürürlüğe girdi. Bu kapsamda 5510 sayılı yasanın 81. Maddesine  (j) fıkrası eklendi. Buna göre; “İsteğe bağlı sigortalılar ... devamı

Takım yönetiminde mükemmellik

Eğitimlerimin genel amacını, katılımcılara sürekli  “Evet iyiyiz, daha iyi nasıl oluruz, evet şimdi daha iyiyiz, mükemmel nasıl oluruz” olarak vurgularım. Bunu ısrarla söylememin sebebi, genellikle herkesin en başta zayıf noktalarını belirtmesidir. Güçlü yanlar pek hatırlanmaz ya da üstünde durulmaz. Hâlbuki bizi hedeflerimize ulaştıran güçlü yanlarımızdır. Bizlerin zayıf ... devamı

Başarılı bir denetim sürecinin püf noktaları!

Denetim sürecinde işletmeler, çok ciddi rakamlarda idari para cezasına maruz kalabiliyor. Birçok işletme, bu konuda yeterli bilgiye sahip olmadığı için, usule uygun olmayan işlemler nedeniyle denetimler sonucunda tahmin edemeyecekleri tutarda para cezası ödemek zorunda kalıyorlar. Denetim süreçlerini sorunsuz bir şekilde geçirmek aslında çok kolay. Yapılması gereken tek şey, işletme ... devamı

Yarı zamanlı ve kısmi süreli çalışma şartları

29.1.2016 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan 6663 sayılı Torba Kanunla analık izni sonrasında yarı çalışma ve çocuğun mecburi ilköğretim çağına gelmesine kadar kısmi süreli çalışma hakkı getirildi. Ebeveynlerin çocukları ile daha fazla zaman geçirme imkânı veren uygulamada bazı sıkıntılar meydana gelmiş, özellikle işverenlerin buna sıcak bakmaması bu haktan yararlanmak isteyen ... devamı

Müşteri bize neden gelmiyor?

Çevremde devamlı işlerinden şikâyet eden meslektaşlarımın sık dile getirdiği bir sorudur? Kendilerine özel cevaplarımı gücüm yettiğince veriyorum. Beni tanıyanlar bilirler; çok sevdiğim dostlarıma bile eksiklerini sıralamak konusunda hiç cimri davranmam. İyi yaptıkları işi de söylerim, kötü yaptıklarını da esirgemem. Bütün süreçlerde başarısız olanlara da “bu işi ... devamı

Rakamlar yalan söylemez

Bu yıl Türkiye medyasına aşağıdaki haber çokça dolaştı: “Ülkelerin eğitim sistemlerinin öğrencileri ne kadar iyi yetiştirdiğini ölçmek için OECD’nin 3 yılda bir yayınladığı PISA 2016 Raporu açıklandı. Türkiye, matematikte 64 ülke arasında 45. sırada yer alarak, yine OECD ülkelerinin gerisinde kaldı.” Görüldüğü üzere çocuklarımız, matematikle imtihanında sınıfta ... devamı

Herkes için mecburi Bireysel Emeklilik başlıyor

Bireylerin emekliliğe yönelik tasarruflarının yatırıma yönlendirilmesi ile emeklilik döneminde ek bir gelir sağlanarak refah düzeylerinin yükseltilmesi, ekonomiye uzun vadeli kaynak oluşturarak istihdamın artırılması ve ekonomik kalkınmaya katkıda bulunulmasını temin etmek amacıyla gönüllü katılıma dayalı ve belirlenmiş katkı esasına göre oluşturulan bireysel emeklilik sistemi, ... devamı

İş hayatı ve akıllı telefonlar

Akıllı telefon, yerinde kullanıldığı zaman iletişim ve takip kolaylığı açısından zaman yönetimi daha etkin hale geliyor ve işleri ofis dışından yürütmek de mümkün oluyor. Bu bakımdan, teknolojinin gelişmesiyle birlikte kendi işlerini bir bilgisayar ve bir de akıllı telefon yardımıyla vapurda, metrobüste ve kahve zincirlerinde sürdüren iş adamları konumuz dışındadır. Elbette ... devamı

Görsel düzenlemede önemli hatalar

Elbette evimizin veya ofisimizin yerleşiminden bahsetmiyoruz. Öyle olsaydı sadece kendi zevkimize ve kullanım alışkanlıklarımıza öncelik verebilirdik. Oysa ticari satış alanının yerleşiminde geçerli olan kurallar vardır. Bunları çok başarılı uygulayan perakendeciler de bulunmaktadır. Onları yakından takip ederek kıyaslamalar yapmak ve aynı verimli mağazalara ulaşmak mümkündür. ... devamı

Mağazada üstün performans nasıl sağlanır?

Üstün performansı nasıl tanımlarsınız? Genellikle performans; herhangi bir başarı ya da elde edilen sonuç olarak görülür. Üstün performans ise, aynı eşdeğerdeki kişi ya da kurumun başarısına göre daha yukarıda bir başarıyı ifade eder. Mağazanın performansı ,KPG(Kilit performans göstergeleri) ile ölçülür. Bunlar 6P (Yer, Ürün, Promosyon, Personel, Müşteri, Fiyat) olarak ... devamı

Her kategorinin aslanları farklıdır

İster market için, isterse otel için satınalma yapın, son kullanıcının tercihlerine uymak zorundasınız. Çünkü hatır gönül iş yapmaz, güçlü marka iş yapar. Ancak marka gücü de son zamanlarda yanlış anlaşılmaya başlandı. Ürün kategorileri birbirine karıştı. Bu tercihleri öğrenmek ve yanlışa düşmemek için, araştırma şirketlerinin her kategori bazında yaptıkları ... devamı

Kategori yönetimi üzerine çeşitlemeler

Adil raf payı mı istiyorsunuz? İlk sırada yer almak mı? Hangi firmanın yanında yer almalısınız? Perakendenin demokrasisi bunu sağlayabiliyor mu? Bu tanımı hak ediyorsa ki, bunun için her şeyden evvel hakkıyla uygulamamız gerek. O zaman nedenlerine değinelim. Kategori yönetiminde kategorilerin performansı üzerinde durulmalıdır. Kategori yönetimi sadece ürün delist etmek değildir! Delist ... devamı

Markette son kullanma tarihi geçer mi?

İyi stok yönetimi varsa, mal kabulünde tarih kontrolü yapılıyorsa, ömrünün yarısını geçmiş olan ürün kabul edilmiyorsa ve FIFO kuralına uyuluyorsa (ilk giren ilk çıkar), o perakendeci de SKT problemi yaşanmaz. Gıda perakendecisinin önemli sorunudur; ama söylediğim gibi önlenmesi hiç de zor değildir. Maalesef buna rağmen önlem alamayanların sayısı da hiç az değildir. Geçen gün ... devamı

Narsist yöneticiyi patron sevmez

Genç yaşlardayken de farkında olduğum bir konuydu ama yaş ilerleyince patronların kendi ağızlarından da duyarak iyice emin oldum. Osmanlı aydınlarından Ziya Paşanın ne güzel bir sözü vardır, “Âyinesi iştir kişinin lafa bakılmaz / Şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde”. İster işe müracaat ederken, ister çalışırken boş muhabbete ve ballandıra ballandıra özgeçmişi ... devamı

Uçuşan marjlar

Genel giderler birbiriyle yarışırken. İndirimler oran orana birbiriyle rekabet ederken. Kar marjları için yüzde beş yüzler bile telaffuz edilirken! Rekabet, caddelerde metrekareye düşen en çok şey olmuşken. Anlatılanlar ve anlatılmak istenenler bir araya geldi. Bir araya geldi gelmesine de sanki bazı şeyler ya eksik kalmış ya da sanki bu güne kadar farklıymışçasına. Yıllar önce ( 10 ... devamı

Perakendede istisnaları anlamlandırma

Geçen ayki yazımızda, bir müşterinin satın aldığı ürünlerin, dükkânımıza geldiği günlerin ve saatlerin, farklı yerlerdeki dükkânlarımızı ziyaret etmesinin, internet sitemizde baktığı ve zaman geçirdiği sayfaların ne anlama geleceğini tartışmıştık. Bu temaslar sayesinde edindiğimiz bilgilerle müşteriyi ne kadar iyi tanıyabileceğimizi ve böylece ona en doğru teklifi ... devamı

Dükkan kiraları

‘Kentsel Dönüşüm’ün ürünü yeni dükkanlar cadde ve sokakları süslüyor. Eskiden konut olan giriş katları artık dükkana dönüşmüştür. Ancak öyle hemen kiralananlara  ve üzerine atlananlara henüz rastlamıyoruz. Zira yatırımcıları kurdukları hayalleri kiraya yansıtarak, uçuk rakamları kolay telaffuz etmeye başlamışlar. İşte Fenerbahçe semtinden bir örnek; ilanda 500 ... devamı

Demagoji ve ticaret

Bu iki kelimenin yan yana gelmesi normalde mümkün değildir. Zira bu durumda tedarikçi ile perakendecinin ilişkisi sürdürülebilir olamaz. ‘Demagoji’nin TDK’daki anlamı “laf salatası” dır. Konuyu değiştirmek için yapılan kafa karıştırma sanatı da diyebiliriz. İster tedarikçi tarafından, ister perakendeci tarafından benimsensin, devamlılığı olamaz. Eninde sonunda matematik galip ... devamı

Tedarikçi ilişkilerinde güven faktörü

Bu ilişkinin aynen evliliklerde olduğu gibi güvene dayalı olarak başlaması gerekir. Zaman içinde de hiç bozulmadan devamı sağlanmalıdır. Bir sebeple içinize şüphe düşmüşse, titiz bir araştırma ve ihanetin derecesine göre de boşanma gerçekleşmelidir. Durup dururken bu konuya neden girdiğimi merak edenler olabilir. Söyleyeyim ; son zamanlarda gördüklerim ve duyduklarım, tedbirin ... devamı

Türkiye 2016’da pozitif ayrışmalı

Küresel ekonomik sistem, Eylül 2008’den bu yana, son küresel finans krizinin ana ve artçı şoklarıyla uğraşıyor. Ana depremin yıkıcı etkisi sonrası, artçı sarsıntıların sebep olduğu tedirginlik, endişe dünya ekonomisinin önde gelen gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerinin tümünde etkisini korumakta. Tüm uluslararası ekonomi çevreleri, dünya GSYH’sının yüzde ... devamı

Umudumuz; en kısa sürede yeniden çift haneli büyüme oranlarına kavuşabilmek

Bir yılı daha geride bırakmaya hazırlanıyoruz. Ekonomik anlamda çok da verimli geçmeyen 2015’te, maalesef sektörümüzde verimsiz marketlerin kapandığına, şube sayılarının ise azaltıldığına tanık olduk. Bildiğiniz gibi, Türkiye Perakendeciler Federasyonu’na bağlı yerel perakendeciler olarak, Türkiye genelinde 374 üye ve 3 bin 811 şubemiz ile faaliyet gösteriyoruz. Federasyonumuz ... devamı

Mağazalarda müzik eserlerinin kullanılmasına ilişkin yeni düzenleme

Ticari işletmelerde müşteri ilgisini çekmek amaçlı kullanılan müzikli her türlü mağaza içi yayın, 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ile düzenlenmiştir. Yasa, perakende satış sektöründe mağazalarda, müşterilere ulaşacak şekilde yapılan sesli, görüntülü tüm müzik yayınlarını kapsamaktadır. Eser sahibinin izni olmaksızın eseri umuma iletim suçu, Fikir ve Sanat ... devamı

Hedefsiz perakendecilik olmaz

Okyanusta telsiz ve pusulası bozuk bir geminin çaresizliği ile bizim mesleğimizde hedefsiz kalmış bir perakendecinin boşa kürek çekmesi aynı manzaradır. Hedefi belirlemek, basit bir çalışmanın ürünü değildir. Sizi, varmak istediğiniz noktaya taşıyacak detaylı planlara ihtiyaç vardır. O planlar için de titiz bir araştırma sürecine… Bu araştırmaları yapabilmek için ise, sağlam ... devamı

Şirketinizin sosyal medyadaki gücünün farkında mısınız?

Dünya, internet ve sosyal medya ile birlikte değişiyor ve değişirken şirketlerin iş yapış biçimlerini de dönüştürüyor. Peki, siz bu değişimin neresindesiniz? Sosyal medyadaki gücünüzün farkında mısınız? Google’ın, Türkiye’nin de dâhil olduğu 46 farklı pazarda internet kullanım alışkanlıklarını ölçtüğü Tüketici Barometresi araştırmasında Türkiye, sosyal medya ... devamı

Mülakat tüyoları ve kullanılan son teknikler

Her insan gibi, firmaların da kendine has bir karakter yapısı vardır. Kurum karakterine, İnsan Kaynakları meslek dilinde “kurumsal kimlik” denir. Kurumun kimliğine en uygun seçme-yerleştirme süreci profesyonellik gerektiren bir süreçtir. Başarılı İnsan Kaynakları uygulamaları sonucunda, bir işletmede turn-over oranı azalır, aidiyet duygusunu artar, verimli çalışma sağlanır, bireysel ... devamı

Perakende yasası neleri değiştirdi?

Perakende işletmelerin açılış, faaliyet ve denetimlerine ilişkin usul ve esasları düzenleyen 6585 sayılı Perakende Ticaretin Düzenlemesi Hakkında Kanun, 29 Ocak 2015 tarih ve 29251 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Perakende ticaretin aktörleri tarafından büyük umutlarla uzun bir süre beklenen söz konusu yasa,  her ne kadar içerik olarak esnaf ve sanatkâr ... devamı

Geleceğe güven ve kârsızlık

Türkiye’de perakendenin gelişimine bakıldığında; belirli alanların daraldığını, belirli konseptlerin de öne çıktığını görüyoruz. Nielsen verilerine göre, 2500 metrekare ve üstü marketlerde yereller %4 büyürken, uluslararası perakende gerilemiş. Avrupa’da perakende doygunluk oranı %80-85’lerde iken, ülkemizde hâlâ %40-45’de. Hangi kategoride açık var ve hangi bölgelerde ... devamı

Performans değerlendirme

İş hayatının son senelerde en çok ihtiyaç duyduğu çalışmalardan biridir. Üstelik ticarete konu olan şirketlerin, çalışanlarını tüccar haline getirebilmeleri için suyu getirenle testiyi kıranı ayırma mecburiyetleri vardır. Yoksa sabah sekiz, akşam on sekiz aralığında çalışan ve gözü saatte olan personel grupları ile çalışmak zorunda kalırsınız ki, böyle bir ticari şirketin ... devamı